Afgelopen jaar was een succesvol en bewogen jaar.
We hebben met elkaar echt keihard gewerkt om geld te maken voor de Nederlandse- en Spaanse honden in nood.
Met dank aan iedereen die daar een bijdrage aan heeft geleverd.

We zijn uitgegroeid naar een team van 11 mensen en kunnen toch nog altijd extra hulp van mensen gebruiken. Oftewel Staartje groeit gestaag verder!  Het vele werk wat er te doen valt, klaren we elke dag. Het is een groot cadeau om te ervaren dat iedereen zich zo inzet en zich verantwoordelijk voelt voor het succes van Staartje!

Over ons team…

Coby, Virgina en Rita zijn dit jaar vertrokken ivm werk en verplichtingen elders. Dank voor jullie bijdrage!

Sandra, Coco en Monique en Jolanda hebben ons team versterkt. Enorm welkom!

Angelique en dochter Lena laten wekelijks de honden uit en meestal is onze grote onzekere hond Ben (galgo Español) op zaterdagmiddag bij hun in huis om de drukte in de winkel te ontlopen. Echt super!

Marjan heeft zich onlangs als voorzitter teruggetrokken, met dank voor de eerste steun bij de oprichting.
Tessa heeft deze bestuurstaak op zich genomen. Welkom!

Ons dagelijks werk…

De taken die wij met elkaar doen bij Staartje zijn talrijk en je zult je verbazen als je deze opsomming leest.

Inkopen doen van meubels en kleding, donaties sorteren en alles prijzen. De spullen die niet bij ons staartje concept horen gaan rechtstreeks naar de dierenambulance, welke gemiddeld 2 keer per maand bij ons spullen komt halen;

Schoonmaken van alle binnengekomen spullen, dit betekent ook wassen en strijken;

Schoonhouden en opruimen van de winkel incl. ramen, schuur en opslag;

Voorlichting geven over wel en wee van honden en opvoeding. Huisbezoeken bij mogelijke adoptanten;

Decoreren van de winkel. Dit gebeurt continue om de winkel een prettige frisse uitstraling te laten behouden;

Contacten onderhouden met de samenwerkende stichtingen zoals Animal in Need onder leiding van Peter Koekebakker;

Vergaderingen met het team en derden;

Het regelen van de administratie en de financiën. Dagelijks worden alle financiën in kaart gebracht;

Het opvangen van honden in de winkel en thuis;

Het repareren en oppimpen van meubels en vermaken van kleding;

Het afvoeren van vuilnis en onherstelbare spullen;

Frequent overleg met dierenartsen over de mogelijkheden van medische zorg voor diverse honden;

Het onderhouden van de website, het schrijven van teksten, het ontwerpen van advertenties en het up to date houden van de social media pagina’s;

Regelmatig moet er een hond naar de dierenarts die we begeleiden. Hiervoor werken wij samen met Piet Stapel in de Zandstraat. Hij is samen met zijn team een geweldige hulp bij onze (vaak angstige) honden;

Het aanschaffen van (dieet)voer bij De Winkelties in de Zandstraat;

Mede organiseren van de aankomst van honden uit Spanje. Aankomst is meestal in samenwerking met Stichting Rijpickerwaard in IJsselstein. Vanuit La Línea de la Concepción komen de honden per speciaal omgebouwde vrachtwagen op transport;

In december hebben tevens 120 goodiebags verzorgt voor de opvangers en adoptanten van de honden van Peter;

En dit is nog maar een greep uit de activiteiten die we doen met elkaar.

Voor de honden…

We proberen zoveel mogelijk opvang te begeleiden en ook als de adoptie al tot stand is gekomen is er nazorg.

Naast dit alles heeft Inga dit jaar de volgende honden in opvang gehad;

Flip (heette Fergus) via Pro zus

Siertje (heette Iertje) via een kennis van Pro zus

Seintje (heette Sarah) van Pro zus

Liv (heette ) via Peter Koekebakker

Fiertje (heette Nena) via Peter Koekebakker. Zij is bij ons gebleven

Tup (heette vlo) en heet nu Seffy via Peter.

Financiële donaties

Uiteraard hebben we veel geld betaald aan andere honden die het nodig hadden, zoals Ava Cielo de hond die achter de auto had gehangen en ongeveer alles had gebroken.

We hebben de adoptie kosten betaald van Shaggy, een sneue hond die zo op zijn plek was in het gastgezin dat hij daar mocht blijven, alleen de dame in kwestie had geen geld genoeg voor adoptie. Dus hebben wij dat betaald.

We hebben tevens vliegreizen en benzinekosten betaald voor autorit naar Barcelona waar honden weggehaald moesten worden.

Operaties, sterilisaties en castraties en gebitssaneringen hebben we betaald.

We hebben geld gedoneerd aan de operatiekamer van Peter Koekebakker, zodat ze hun werk daar weer kunnen doen. Ze hadden enorme stormschade. Wij hebben 750 euro overgemaakt.

Tevens hebben we meegedaan aan de jaarlijkse wandeling van alle Koekebakkers in Noordwijk en hebben we samen met het team Koekebakker 1500 euro meebetaald aan een trailer voor Peter en zijn team;

En dan nog even dit…

De samenwerking met Pro-zus is in augustus 2018 gestopt wegens verschil in beleid.

De praktische hulp aan honden gaat nu vooral in samenwerking met Animal in Need (Peter Koekebakker).

Eind maart 2019 gaan Esther, Monique en Inga met zijn drieën samen met nog 10 mensen naarLa Línea de la Concepción om Peter en zijn team te helpen in het asiel.

De winkel draait dus op volle toeren. Het pand aan de Binnenpoort 10 blijft een uitstekende lokatie te zijn om een toegankelijke winkel te zijn voor iedereen.

We hebben er een (tijdelijke) showroom bij gekregen en wel in de Zandstraat 7 (200 meter van onze winkel verwijderd) Hier staan allemaal meubels die je bij Staartje kunt kopen. We noemen deze plek PAND 7.
We knappen hier ook meubels op en hopen er nog lang gebruik van te kunnen maken.

In september hebben wij besloten om niet langer in consignatie kleding te verkopen. Het is gebleken dat zelf inkopen doen makkelijker is om ons vrolijke concept te kunnen blijven waarborgen. Gelukkig krijgen wij heel vaak donaties van mensen, waarvoor wij erg dankbaar zijn.

Namens het gehele bestuur

Tessa van Overbeek